Bongo reviews, ervaringen en beoordelingen
Reviews en Ervaringen Bongo
Heb je een bongobon cadeau gekregen en wil je meer informatie over hoe het bedrijf werkt? Of wens je zelf een aankoop te plaatsen bij Bongo? We hebben voor jou verschillende beoordelingen en reviews van klanten verzameld die ervaring hebben met Bongo. Daarin lees je hoe consumenten de ervaringen met Bongo hebben beleefd en of ze het nog opnieuw zouden doen.
Over Bongo
Bongo is een merk dat in 2001 via een website en een netwerk van aanbieders de belevenisbon op de markt heeft gebracht. Aanvankelijk deed het dat in België, maar doorheen de jaren hebben ze ook de Nederlandse, Spaanse, Deense, Zweedse en Duitse markt veroverd. In 2007 werd Bongo overgekocht door de Smartbox Group, een marktleider in de sector van cadeaubonnen. Dit vergrootte het succes van de Bongo bon nog meer, en de belevenisbon was ook te koop in het Verenigd Koninkrijk, Ierland, Zwitserland en Portugal.
Waarom kiezen voor Bongo
Het succes van Bongo is makkelijk te verklaren. Het bedrijf heeft een netwerk van meer dan 40000 partners in heel Europa. Deze partners bieden ervaringen aan in plaats van een materieel cadeau. Van een romantisch weekendje voor koppels tot een skydivesprong voor de adrenaline junkie. Net door de ruime keuze en de brede waaier aan activiteiten bereiken ze een grote doelgroep en zijn ze het ideale geschenk van velen voor zowat iedere gelegenheid. Ze zijn niet alleen leuk om te krijgen, maar ook om te geven hebben ze het voor heel wat mensen makkelijker gemaakt om een geschikt verjaardagscadeau te vinden.
Een Bongobon kopen kan niet alleen via hun eigen website, maar ook heel wat verschillende handelszaken in België en Nederland bieden een ruim aanbod aan cadeaubonnen aan. Wel is het aanbod vaak groter online dan wat je vindt in de winkel. Bij het kopen van een bon staat de ervaring vast, maar kun je online checken welke beschikbaarheid voor jou het beste past.
Is Bongo betrouwbaar?
Bongo heeft ondertussen een flinke reputatie opgebouwd met zijn belevenisbonnen. Niet alleen is de Bongo bon een perfect geschenkoptie geworden voor velen, maar ook het gemak waarmee de ervaring gereserveerd of online ingeruild kan worden, zijn redenen voor het succes. Daarnaast werken ze ook uitsluitend samen met kwalitatieve partners die voldoen aan hun vereisten. Zo is de klant steeds verzekerd van een unieke ervaring.
Klantenservice en klachten
Bongo biedt zijn klanten ook een klantenservice aan. Zo staat hun klantendienst steeds telefonisch en via mail ter beschikking van klanten met vragen en antwoorden. Deze medewerkers doen er alles aan om te helpen van het reserveren van de ervaring, het omruilen en meer. Ook wanneer de geldigheid van je bongobon bijna verlopen is, dan kunnen ze helpen met het verlengen ervan.
Wil jij ook beoordelen?
Bongo heeft in het verleden al veel klanten gelukkig gemaakt. Heb je zelf een ervaring met Bongo en een van zijn cadeaubonnen? Positief of negatief? Schrijf een review en deel jouw ervaring met toekomstige klanten.
Het bedrijf Bongo is geverifieerd door ons.
De webshop Bongo is al jaren een betrouwbare partij om te bestellen.
Bongo is lid bij de KvK (kamer van koophandel) en hun website beschikt over een SSL certificaat (het groene slotje).
Dit slotje geeft aan dat het veilig is om te bestellen via de online betaalmethodes die ze aanbieden.
Bongo maakt gebruik van de meest voorkomende betaalmogelijkheden in Nederland.
Bongo is een Nederlands bedrijf en is al een lange tijd actief op het internet.
Dit heeft ze een goede reputatie opgeleverd.
Binnen ons platform kan ook jij een review achterlaten om zo andere consumenten te helpen een goede keus te maken bij hun aankopen op het internet.
Bekijk zeker even de website van Bongo.
Dit geeft je een beter beeld van de webshop.
Daarnaast staat daar hun uitgebreide assortiment en natuurlijk de openingstijden van Bongo.
Kreeg de bonnen als huwelijkscadeau. Ondertussen bijna 3 jaar getrouwd en al even lang op zoek naar de ideale plaats om te logeren. Als ik betaald zou worden om te zoeken was ik nu al steenrijk. Ik heb mijn bonnen nu al meerdere malen geruild maar het hotel dat ik dan wil boeken komt nergens te voorschijn. Of er verschijnt dat ze enkel tijdens de week kunnen worden geboekt. Je wordt er moedeloos van.
Gelukkig zetten ze het bedrag van de bongo bon over op een waardebon en kan je opnieuw beginnen met een bongobon te zoeken. Let wel zo’n waardevol is slechts zes maanden geldig.
Eigenlijk zou er een niet goed= geld terug garantie moeten bestaan.
Als ik een ontbijtbon koop, ook al was hij in promo,veronderstel ik dat daar zeker charcuterie bij inbegrepen zit maar bij de afrekening moesten wij ons vleeswaren die we gevraagd hadden extra bijbetalen. Dus een meerprijs van € 10. Zo hebben wij dit ook meegemaakt in de thermen in Valkenburg, weekend supplement van €9 per persoon. Geen fijne ervaring dus. Jammer!
Ik tracht een nog geldige bon om te ruilen en men vraagt me hier nu 25 euro te betalen voor identiek de zelfde bon pure oplichterij men probeert andere collega’s te bellen om een oplossing ik sta hier momenteel al 45 minuten te wachten ongeloofelijk
Ik heb al elke keer gehad wanneer we een bongo box willen gebruiken dat de app het niet doet. Komt er een server fout op waardoor er bongo’s zijn vervallen en als ook leuke avonden in het water zijn gevallen! Bestel NOOIT een bongo box!
Wij hebben een bon voor 3 dagen relaxweekend. 680 hotels, inbegrepen 2 overnachtingen, 2x ontbijt en wellness.
Succes met dat te vinden!!! Er zijn welgeteld 105 hotels waaruit je kan kiezen. Waarvan je bij de meesten moet bijbetalen, niet in het weekend kan reserveren of gewoon een simpel hotel is zonder wellness. En dan de helft nog ver in het buitenland!!!
SCHANDALIG!!!
Wij hadden gereserveerd met een bongo bon voor onze eerste dag van onze huwelijksreis. Wij keken er enorm naar uit, bij aankomst blijkt dat de verkeerde datum van Bongo was doorgegeven aan het verblijf. Op dat moment was er geen plaats meer, dus zijn wij naar huis dienen terug te keren (3u rijden). Het was te laat om nog iets in de buurt te vinden. Hierna hebben wij meteen contact opgenomen met bongo alsook de eigenares van waar wij gingen slapen want zij vond dit ook niet kunnen en heel jammer voor ons. In tussentijd heb ik al meerdere malen proberen contact op te nemen, de eigenares ook maar krijg telkens een muziekje aan de telefoon of een no reply email. Het gaat over een bongo bon van 69,90 €. Ze hebben ondertussen in mijn account de bongo bon verzilverd, dus ik kan die ook niet opnieuw gebruiken! Echt slecht!
Bongo bon gekregen voor mijn verjaardag.
Het is zo ingewikkeld om hem te gebruiken dat je op zijn minst een inginieur moet zijn om hem te kunnen gebruiken.
Via de site toch een zaak kunnen bellen waar we hem konden gebruiken.....
Aan het restaurant aangekomen blijkte het weer niet goed te komen, het personeel was niet op de hoogte. Na wat discutie kwam de baas van de zaak. Er bleek nog een wissel te moeten gebeuren.
Prijs 10 euro ( onverstaanbaar )
De baas van de zaak heeft op onze gsm een 20 min staan tokkelen en dan bleek de 10 euro nog te moeten betalen met visa....
Wij hebben geen visa kaart.
Iemand van het personeel heeft dit dan met zijn kaart betaald en ik dan met geld aan hem betaald. Al de mensen kijken naar ons, alsof er iets gebeurd was ( 4 man personeel rond onze tafel )...
Uiteindelijk konden we er toch iets mee eten.
Het was een bon van 50 euro.
We konden er een kazskroket om te delen mee eten en mits bijbetalen nog een spagettie..
Dessert ging sinds enkele weken ook niet meer.
Prijzen waren niet meer actueel.
Dit heb ik in mijn leven nog nooit meegemaakt.
Koop aub nooit een bongo bon.
Je doet daar niemand een plezier mee maar veel kopzorgen.
Als ik nog een krijg gooi ik hem onmiddellijk in de vuilbak.
Totaal nutteloos
Omdat we via de website van Bongo 2 bonnen niet konden linken en we bij 'glamping' geen enkele Glamping vonden, alleen maar hotels, begaven we ons naar de Bongo winkel in Wijnegem shopping. Daar kregen we echter te maken met bijzonder onvriendelijk personeel, dat wel volmondig toegaf dat Bongo een heel slechte website heeft 'maar er wordt aan gewerkt'. Maar zij hebben ons nog niet eens voorgesteld om de mogelijkheden samen te bekijken, integendeel we werden eigenlijk vol ongeduld 'buitengekeken'.
Een ervaring waar men reclame voor maakt op website en boekje neemt geen bongobons aan. Diverse keren gebeld maar geen reactie, niet bij de aanbieder en niet bij bongo ...
20 juni zouden we met een (wat oudere maar nog geldige) bon naar plopsaland gaan. 3,5 gereden vanuit Nederland met een Belgische Bongo bon. Begin van dit jaar konden we de bon upgraden. Beide bonnen mochten een +1 meenemen tegen de helft van de prijs. Oude bonnen ongeldig verklaard en nieuwe in de mailbox gekregen. Echter de nieuwe bonnen hebben de verkeerde code gekregen waardoor we wel betaald hebben voor 2 extra personen maar er maar van de 4....2 binnen mochten. Brandstof en overnachting kosten dus voor niks! We mochten absoluut niet binnen bij Plopsaland en Bongo is niet te bereiken in het weekend.
Ergste ervan: de mail van 2 weken terug is nog niet op gereageerd en de telefoon is niet bereikbaar tijdens de tijden dat ze aanwezig zouden zijn.
Ze hebben ons geld, maar wij niet onze ervaring! We zijn opgelicht en ze hebben ons geld gestolen. Wij eisen contact met Bongo.be
We hebben een bon cadeau gekregen en proberen te boeken.Dit was zeer moeilijk erop een gegeven moment moeten we 100€ betalen om verder te kunnen gaan.
De bon veranderde van naam en nummer en onze originele bon werd ongeldig.we hebben naar de accommodatie waar we slapen en volgens hen moest er niets betaald worden.Proberen Bongo te bereiken maar dat is een ramp.Indien ze toch iets aangekregen hebben reageren ze gewoon niet.Dat vind ik schandalig.
Ik had een bon gekregen, toen ik wou reserveren: nergens plek! Een upgrade gedaan omdat er dan wel zogezegd plek was. Resultaat: ik kan de duurdere bon ook niet gebruiken! Ik wou een hotel in Luik, maar er is geen plek wegens de drukte vd Olympische spelen. Luik is ver van Parijs he :-( Nu zit ik hier met een dure bon waar ik niets mee kan doen. En we zien ons weekendje weg in het water vallen.Ik zal nooit nog een bon kopen voor mezelf en al zeker niet voor anderen.
Bon kopen gaat vlot en snel. Maar als je dan een bon hebt begint de frustratie. Bijna alle ervaringen die ik met mijn bon wou doen zijn om bij te betalen (tussen 50 tot 100%). Dan moet je ook ngo eens alles digitaal doen op een website die verre van gebruiksvriendelijk is en met momenten gewoon zelfs niet werkt en al helemaal niet op mobiel. En als je dan gereserveerd hebt moet je je bon en bevestigingsmail gaan printen alsof het terug 2012 is. een bevestigingsmail van 4 pagina's maar liefst.
Afgrijselijk onprettige ervaring voor een kado dat plezier en geluk moet brengen. Maarja eens Bongo je geld heeft zijn ze er wel een beetje klaar mee. Niet alleen koop ik hier nooit meer maar ik ga een actieve campagne starten bij vrienden en familie om hun deze waardeloze beleving af te raden.
Zie alle voorgaande slechte beoordelingen!
Continu in een rondje draaien via een zeer irritante chat box.
Registreren gaat echt niet lukken
“ oeps er gaat wat mis” Je moet wel heel relaxed zijn om hier niet compleet gek van te worden
Nooit kopen
Bongo veranderd de voorwaarden na aankoop van de bon. Er staan hotels op die niet meer meedoen met bongo en waar je dus niet bij kan boeken. Andere hotels liggen in de middle of nowhere. Wij hadden een bon van parijs van 100< hotels, wanneer we willen boeken zijn er nog maar 4 hotels die meededen. We konden de bon ruimen voor iets anders en betaalden hier 60 euro meer voor. Wanneer je bongo probeert te contactere reageren ze niet. Ik wacht nog steeds op een antwoord (3 weken geleden).
Bongobon gekregen voor mijn pensioen.
Opgewaardeerd naar 3 dagen fiets & wandelweekend. Keuze uit 400 bestemmingen in Europa. Bij de keuzes krijg je minderwaardige hotels ( slechte reviews) te zien en vallen er veel weg. Had uiteindelijk 4 hotels gevonden naar onze zin. Geen enkele kunnen boeken wegens niet beschikbaar. Als je ooit iemand te pakken krijgt van Bongo krijg je als uitleg dat je, mits opleg, een Bongo plus kan nemen. Volgens mij noemen ze dit geldklopperij & boerenbedrog.
Als ik een 0 kon geven, gaf ik dat! Wat een slechte service!!! Bon cadeau gekregen voor Disney. Helaas alleen maar te gebruiken in het laag seizoen (stond er bij het boeken niet bij). Omgeboekt naar een hotel in Parijs, maar geen beschikbaarheid! Daarna al 2x willen gebruiken om een hotel te boeken, maar geen beschikbaarheidn de aankomende maanden! Gebeld met klantenservice om te kijken wat er wel mogelijk is (evt met bijbetaling), maar ook hier kunnen ze niet in meedenken. Waardeloos. Doe dit nooit iemand cadeau!!! Oplichterij.
Ik lees enorm slechte reviews over bongo en is ook zo. Ik hoop dat ik dat nooooit meer als kado krijg. Ik regel een herensnit voor mijn zoon in een kapperszaak jazz de haan-wenduine volgens de keuze 'belevenis' op de app. Ik vermeld erbij dat ik een bongo bon heb. Ik word gecontacteerd dat ze dat niet meer doen met bongo, dat de naam veranderd is en een ander btw nummer, dus dat de bon niet meer lukt, ook al zijn alle andere gegevens voor rest hetzelfde?? Ik bel naar de bongowinkel om zo'n schandaal te melden, zij kunnen daar niets aan doen?? Ik kan hem wel komen wisselen, of de bon van 34,90 tegen betaling van 25 euro omwisselen online!! Nul service van bongo ook, voor iets waar wij niets kunnen aan doen toch.
Volgend dat ik probeer zelfde, niet welkom met bongo. Bongo vuilbak dus. Diefstal. Ik moest overal minimum 1 ster geven blijkbaar.
Ik slaag er niet in om deze te vergelden, de bon kostte slechts 49 euro en werd al eens verlengd voor 20 euro. Maar nog steeds lukt het niet om die geldig aan te bieden in het restaurant. Ik kan ook de pdf met de bon niet downloaden. dit ruilt inderdaad naar malafide praktijken, ik wens mijn bon volleig terugbetaald te hebben.
6 eco tickets Disneyland Parijs aangekocht voor het gezin via Bongo. In de titel staat er 'eco' tickets, maar in de condities nergens vermeld wat het precies inhoud. Er staat enkel dat je 72 uur op voorhand van je gewenste data moet reserveren. Staat er dat je enkel in het laagseizoen mag reserveren en daarvoor eerst de disney kalender op de officiele website moet raadplegen ? Nee. De Klantenservice aan de tel. vertelt me doodleuk dat ik de disneykalender eerst moest raadplegen en de kleurcodes (dure periode of goedkopere periodes), en dan in functie daarvan de tickets op bongo moest bestellen. Goed hoor om dat achteraf na aanschaf aan de telefoon te melden... Daar ben ik veel mee. Dit had in de condities vermeld moeten zijn ! En dus in mijn ogen boerenbedrog. Ik had eerst moeten bellen zeiden ze vooralleer de tickets aan te schaffen, of uit de prijs moeten afleiden dat het enkel voor het laagseizoen is. Ongehoord dat er geen duidelijk uitleg in de condities staat van wat ze verkopen of wat "eco" in de titel precies inhoud. Geen enkele uitleg over kleurcodes. Enkel aan de telefoon het verwijt aan mijn adres dat ik toch ook had kunnen zien dat er verschillende prijzen (regular, peak, super peak, medium, eco, enzovoort enz...) had kunnen zien en dan maar had moeten bellen vooralleer te bestellen. Als ik die andere tickets (medium, regular, peak, super peak, enz.) en beschrijving en condities lees ook een flou en geen geen duidelijke omschriving over de data die je mag boeken. Als je iets verkoopt moet je duidelijk omschrijven wanneer ik kan boeken. Geen verwijzing naar de kalender op de officiele disney website. Nee... zoek het allemaal maar zelf uit of bel eerst. Gelukkig binnen de 14 dagen de drie bons geannuleerd voor terugbetaling. Dit was alleszins de allerlaatste Bongo voor mij.
probeer maar om een trip te boeken tijdens de zomerperiode. alle hotels staan volgeboekt en je hebt geen schijn van kans om een reservatie te maken. Ik heb mijn bon al 2 maal verlengd en ook omgewisseld en dan kan ik kan terecht bij Fletcher hotels, die veel goedkoper zijn als je rechtstreeks boekt... Geen leuk cadeau
Waarom doet Bongo zo enggeestig rond vervallen bons? Dit is pure oplichterij.
Slecht aanbod. Op de site lijkt het alsof je heel veel keuze hebt aan adresjes om de ontbijtbon te gebruiken. In de app zie je dan dat er maar 5 keuzes zijn in de provincie Antwerpen. Dit is echt bedriegerij! Er zijn betere kadobonnen die een veel groter aanbod aanbieden.
Ik heb voor mijn vriendin een tijdje terug een weekendje Praag cadeau gedaan. Nu komen wij erachter dat we de kaart helemaal niet kunnen gebruiken voor een hotelovernachting zonder daar 100 euro voor bij te hoeven betalen (Bongo Premium). Voor heel 2024 zijn er geen beschikbare hotels te vinden. Twee maal telefonisch contact gehad met de klantenservice, daar was weinig begrip voor de situatie. Ik heb nog steeds mijn geld niet terug gekregen.
Bon was geldig tem 29.02.2024. Die avond zelf was nog een restaurant geboekt. Restauranthouder was zich ook van geen kwaad bewust. Betaling proberen doorvoeren en geweigerd. Bon was klaarblijkelijk duurder geworden. Geprobeerd om nog 30 € bij te betalen op dat moment, toch dit lukte niet. 240 € betaald voor ons etentje, bon was 89,99 € normaal waard. Thuisgekomen de 30 € kunnen overschrijven en nu dus 270 € en daar blijft het bij.
Familie en vrienden weten het dat ze ons NOOIT nog een BONGO bon cadeau mogen doen, want het zal geld in het water zijn. Wij reserveren NOOIT meer via BONGO.
Eigenlijk zou er een ervaringscijfer moeten bestaan van - x.
Dit is een bedrijf dat zich niet aan gemaakte afspraken houdt. Ik wou mijn bon inruilen op de laatste dag dat dit kon, maar werd geweigerd, omdat deze al eens verleng werd. Nadat ik hen duidelijk maakte dat ik door een langdurige aanslepende ziekte, de bon niet kon verzilveren, maar gelukkig nu aan de betere hand ben, kreeg ik als antwoord dat ik hem tot 3 maand na datum kan verlengen tegen een meerprijs van € 25.
Zelfs zonder al de miserie dat ik gekend heb, zij verlengen bon met vervaldatum, zij moeten zich houden aan hun afspraak.
Dit is pure commercie, geld verdienen op alle mogelijke manieren. Dit getuigt van walgelijke gebruiken en pure discriminatie, zoals vele ernstig zieke mensen ervaren, je wordt simpelweg afgeschreven.
Datum van ervaring: 06 februari 2024
We hebben twee bongobonnen voor een weekendje met honden , toch ter waarde van 200 €.
Maar boeken voor een weekendje lukt gewoon niet naar het hotel van onze keuze. Terwijl het hotel zelf zegt dat dit bongo zelf is want er is die periode nog plaats genoeg en we zijn welkom.
Dan krijg je een chatbox die nietszeggende antwoorden geeft bij bongo maar geen telefoonnummer.
Wat zijn dat voor prutsers daar bij Bongo. Moest ik zo werken was ik al lang ontslagen.
Nooit of nooit kopen we nog bongobonnen en als cadeau krijgen ze alles terug mee.
Bende amateurs
Bon ter waarde van 150 EUR was verlopen, total geen empathie of een oplossing aandragen. Uw fout, wij volgen de procedures, had u maar tijdig moeten inwisselen.
NOOIT meer BONGO!!!
Oef! Mijne Bongobon tijdig gebruikt maar zoals iemand al eerder aangaf: een vergiftigd geschenk: Een Bongobon voor een romantsch etentje; op het eten viel niets aan te merken maar dure supplementen voor 2 glaasjes extra wijn, klein flesje water en 1 koffie: 33,50 euro en dit cash betalen!! Zo is er geen spoor terug te vinden van wat je betaalde!
Ik weiger in de toekomst een Bongobon te ontvangen!
Bongo is bedrijf dat nul komma nul rekening houd met hun klanten, enige wat telt is zoveel mogelijk geld incasseren met verkoop van bonnen en nul service leveren.
Heb twee Bongobonnen, eentje voor 1-2 nachten in Barcelona en een 3 daagse in Hotel intercontinentaal Wenen.
Deze van Barcelona was een omruiling hiervoor 17,95 euro bijbetaald, bij reserveren van hotel die uit 6 mogelijkheden bestaat zijn er 3 hotels die niet meer samenwerken met Bongo en de resterende hebben amper beschikbaarheid om te reserveren, januari en februari.... rest van het jaar niet mogelijk.
Bon voor Wenen is nog geldig tot 03/2026 maar jammer genoeg werkt hotel niet meer samen met Bongo en is antwoord van Bongo je kunt deze omruilen, m.a.w een nieuwe bon kiezen waarvoor je moet bijbetalen...
Dit zijn gewoon afzetpraktijken en bedrog naar klanten toe.
Voor ons is het alleszins laatste keer dat wij een Bongobon kopen en aan alle familie en vrienden geven we advies om dit ook niet meer te doen, zo een bedrog firma.
FAQ (Veelgestelde vragen)
Is Bongo een betrouwbaar bedrijf?
Er zijn 84 beoordelingen geplaatst over Bongo. Gemiddeld hebben zij als cijfer een 3,6 gekregen, waarbij 16% van de recensenten hebben aangegeven dat ze hier weer zouden kopen.
In welke sectoren is Bongo actief?
Bongo is vooral actief in de categorie diensten en daarbinnen gespecialiseerd in de sector(en) bonnen en giftcards , cadeaus en voordeelshops.
Ik heb alle reviews goed gelezen. Wat nu?
Heeft u een positieve indruk gekregen door de Bongo reviews? Dan kunt u naar de website van Bongo gaan en uw bestelling plaatsen. Zo niet, zoek dan hier verder naar een ander bedrijf. We verzamelen reviews van alle grote bedrijven in Nederland en België.